50 de prevederi neclare din Codul fiscal!
Aflati cum le interpreteaza si le aplica ANAF!

 
Stimate coleg contabil,
 
Va prezentam, poate, cea mai interesanta lucrare aparuta in ultimii 10 ani pe piata produselor editoriale fiscal-contabile din Romania:
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri.
 
Este o lucrare atipica, inedita, curajoasa si care face un lucru unic:  sintetizeaza toate reglementarile lasate “in coada de peste” de legiuitor, toate acele prevederi neclare care va pun pe dvs. intr-o pozitie vulnerabila in fata organelor de control. Si, totodata, va arata limpede cum trebuie sa le interpretati si care sunt solutiile corecte.
 
Da, ghidul Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri rezolva probleme reale si serioase intalnite in practica, apeland la argumente solide, utilizate ca asi din maneca de marile firme de consultanta si acceptate fara rezerve de inspectorii ANAF.
 
 
Avantajele unice ale acestei lucrari,
concentrate in 5 paragrafe
 
1. Va ofera solutii pentru probleme neobisnuite de TVA, Profit, Salarii, Contributii, Cheltuieli Deductibile etc., la care doar specialistii cei mai experimentati se incumeta sa raspunda! 

2. Va atrage atentia asupra situatiilor in care puteti gresi avand convingerea ferma ca procedati corect! 

3. Va permite sa evitati situatii critice, cu decizii de impunere, penalizari si amenzi care va pot destabiliza firma!

4. Va ajuta sa interpretati textele legislative dintr-o tripla perspectiva:
- a legiuitorului (ce urmareste?)
- a inspectorilor fiscali (care sunt prevederile lor “favorite”?)
- a dvs., a contribuabilului (cum scapati de sanctiuni, ce “portite” exista in lege?) 

5. Va furnizeaza informatii pe care nu aveti nicio sansa sa le aflati in facultate, la CECCAR sau in alta parte. Este vorba despre informatii unice, putin cunoscute, acumulate in ani si ani de activitate practica si in urma rezolvarii a mii de spete fiscal-contabile.
 

5 motive simple pentru care 
trebuie sa aveti aceasta lucrare

1. Contextul legislativ actual este extrem de solicitant pentru un contabil
Avem o lege de baza, Codul fiscal, dar aceasta lege a fost atat de “peticita” in ultima perioada prin OUG-uri, OG-uri, Ordine si Hotarari de Guvern incat a devenit un izvor de nesiguranta si incertitudini. Daca un articol, alineat, paragraf a fost modificat sau nu mai este in vigoare? Daca o anumita categorie de contribuabili a fost scoasa de sub incidenta unei prevederi si i se aplica acum altceva?
 
2. Codul fiscal nu este de ajuns
De cele mai multe ori, rezolvarea corecta a unei probleme intalnite in practica se bazeaza si pe Codul de procedura fiscala (pe care contabilii nu prea il au la suflet), pe vreo circulara a Ministerului de Finante, pe vreun Regulament UE (incep sa fie din ce in ce mai multe) sau pe vreo decizie in instanta cu rol de lege, in materie de TVA sau impozit pe profit.
 
Cand aveti timp sa tineti pasul cu toata aceasta avalansa de acte 
normative noi si sa mai si depuneti declaratiile in termenul legal?
 
3. Permanent apar noi activitati in Romania, slab reglementate
Anumite activitati sunt cu totul noi pentru Romania si insuficient clarificate din punct de vedere fiscal: UBER, taxify, realizare bitcoin, gazduire online, IT, creare software etc. Aflati din lucrarea noastra cum sa le gestionati corect si eficient!
 
4. Nu va puteti baza pe “indrumarea” primita de la ANAF
Problema e ca, desi ANAF are un birou de “Asistenta Contribuabili”, raspunsurile vin greu si sunt pur teoretice. De altfel, uneori va este si teama sa intrebati, ca nu cumva sa intrati in vizorul lor. Scapati de aceste ingrijorari cu ajutorul ghidului Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri!
 
5. Controalele ANAF au devenit mult mai taioase
Nu uitati, prin OUG 116/2017, 15% din amenzile ANAF merg catre un fond de premiere a inspectorilor care le-au aplicat, ca urmare interesul lor de a va sanctiona este maxim. Pe ce prevederi sensibile se bazeaza, care este strategia pe care merg, cum ii linistiti? Aflati din ghid.
 

Cateva exemple de situatii problematice,
abordate si rezolvate in ghidul pe cae vi-l oferim
 
1. Raspunderea solidara pentru obligatiile fiscale neachitate de societate
 
Este vorba despre procedura de atragere a raspunderii solidare, cu patrimonial personal,  a administratorilor , asociatilor sau a altor persoane cu functii de conducere, pentru obligatiile fiscale neachitate de societatea comerciala catre bugetul statului.
  • Intrebare: Cum dovedesc inspectorii ANAF reaua-credinta a administratorului care nu a declarat/achitat obligatiile fiscale sau a provocat insolvabilitatea firmei?
2. Plafonul de plati catre persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent
 
Legea nr. 70/2015 stabileste un plafon maxim de plati in numerar catre persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent (5.000 lei) si un alt plafon pentru plati efectuate in numerar catre alte persoane fizice, care nu sunt PFA, intreprinderi familiale, intreprinderi individuale si care nu desfasoara nici activitati in mod independent (10.000 lei).
  • Intrebare: In ce categorie incadrati persoanele care desfasoara activitati in mod independent, dar nu sunt inregistrate fiscal?
3. Dreptul organului fiscal de a stabili baza de impozitare prin estimare
 
Ati ratat depunerea declaratiei fiscale in termenul prevazut de lege? Atunci organul fiscal stabileste din oficiu, printr-o estimare subiectiva, obligatiile de plata catre bugetul de stat. Si din acel moment aveti la dispozitie 60 de zile pentru a depune declaratia si a anula astfel decizia de impunere emisa de organul fiscal.
 
  • Intrebare: Ce se intampla daca depuneti declaratia fiscala dupa termenul de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere din oficiu? Cum poate fi desfiintata impunerea din oficiu in aceasta situatie?
4. Ce impozit platesc firmele cu cifra de afaceri sub 1.000.000 euro, cu activitati mixte? 
 
Suntem tentati sa incadram o firma cu cifra de afaceri mai mica de 1.000.000 euro care desfasoara activitati in domeniul HORECA in categoria platitorilor de specific. 
  • Intrebare: Ce se intampla in acest caz cu activitatile corespunzatoare codurilor CAEN care intra sub incidenta legii privind impozitul specific (baruri, restaurante, hoteluri etc.)?
5. Tratamentul fiscal al cheltuielilor aferente locuintei de serviciu
 
Exista probleme cu deducerea cheltuielilor aferente locuintei de serviciu, deoarece nu este reglementat clar termenul de “locuinta de serviciu”, in functie de care cheltuielile cu chiria pot fi asimilate unor avantaje de natura salariala. 
  • Intrebare: Ce criterii aplica inspectorii ANAF pentru a stabili daca o locuinta este sau nu “de serviciu”?
6. Penalitatea de nedeclarare sau de declarare eronata in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central
 
Aceasta problema este reglementata de art 181 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, care insa nu face precizari legate de diminuarea penalitatii in cazul achitarii obligatiei principale, facand referire numai la reducerea acesteia cu 75% daca obligatiile fiscale principale se sting prin plata sau compensare si numai daca acest lucru e solicitat expres de contribuabil prin cerere adresata organului fiscal.
  • Intrebare: Cum se poate elimina discriminare intre contribuabilii care solicita reducerea penalitatii de intarziere si cei care, din cauza necunoasterii legii sau din alte motive obiective, nu solicita acest lucru?
7. Cheltuieli de protocol. Ce reprezinta si care este tratamentul fiscal al acestora?
 
Codul fiscal reglementeaza  deductibilitatea limitata a acestor cheltuieli in limita unei cote de 2% aplicata asupra profitului contabil, dar omite sa defineasca clar ce reprezinta aceste cheltuieli si sa enumere macar cateva din categoriile de cheltuieli care pot fi tratate ca fiind de protocol.
  • Intrebare: Daca firma organizeaza un eveniment la care participa atat clienti, cat si angajatii proprii, cheltuielile facute trebuie defalcate – cheltuieli de protocol, respectiv avantaje de natura salariala?
 

Cateva cuvinte de la expertul 
fiscal Ionut Jinga, autorul lucrarii
 
“Stiti, desigur, ca exista reglementari pe care legiuitorul nu le-a formulat clar si pe intelesul contabililor si administratorilor, lasand loc la interpretari subiective si periculoase si creditand astfel intrebarea tot mai des auzita in randul contabililor: «Nu cumva anumite spete sunt lasate special neclare pentru a ne putea sanctiona?»
 
Ce faceti in situatia in care va confruntati cu astfel de probleme? De multe ori cereti direct sprijinul organelor fiscale, dar raspunsul lor nu va multumeste pentru ca acest raspuns doar reitereaza reglementarea legala cu ghilimelele de rigoare si nu va ofera un reper clar si concis pentru problema care va framanta.
 
Ce e de facut? Singura solutie suntem noi, consultantii fiscali, care analizam zilnic astfel de situatii, atat din punct de vedere al legislatiei interne, cat si al directivelor europene, le raportam la practica organelor de inspectie fiscala si apoi va dam solutia optima si legala pe care trebuie sa o adoptati.
 
Materialul de fata va prezinta solutii pentru cele mai controversate spete si va scapa de povara amenzilor si de pericolul stabilirii in sarcina dvs. a unor debite suplimentare de plata, care de multe ori duc la falimentul firmei. 
 
Ghidul acesta este ca o culegere de probleme rezolvate, insa probleme reale cu care va intalniti zi de zi. 
Contine:
• sfaturi
• explicatii ale multiplelor temeiuri legale
• analize incrucisate intre Codul fiscal, Codul de procedura fiscala si alte legi conexe
• solutii aplicabile
• exemple
 
Nu mai intrebati pe altii cum au procedat in situatii similare si nu mai intrati pe diverse forumuri, intrucat de cele mai multe ori primiti raspunsuri de la persoane neavizate, pe principiul ,,asa a facut si o cunostinta de-a mea’’, raspunsuri care nu fac trimitere la o baza legala. 
 
Ghidul Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri este solutia ideala pentru a elimina toate incertitudinile!”
 
 
Atentie! 
 
E suficienta presiunea la care sunteti permanent expus atat din partea patronului care vrea profit cu orice chip, cat si din partea furnizorilor care va preseaza sa achitati facturile la scadenta si a salariatilor care vor salariile la termenul stabilit prin contract s.a.m.d. Nu va mai trebuie inca un motiv de neliniste generat de un articol de lege neclar, pe care nu stiti cum sa-l aplicati! 
 
Comandati chiar acum Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri!
 
Pretul acestui CD de exceptie este de doar 124.95 lei TVA INCLUSA!
Oferta speciala la lansare! Profitati chiar acum!

Titlu: “Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri”
Continut: • prezentarea in detaliu a chestiunilor reglementate neclar si care pot conduce la sanctiuni dure • recomandari si atentionari • studii de caz 
Format: CD
Pret: 119 lei + 5% TVA 
Mod de comanda: prin intermediul formularului de mai jos (clic aici!)
Livrare: prin curier, la sediul dvs. (achitati in momentul livrarii)
Garantie: 30 de zile. In acest interval puteti returna produsul, fara nicio intrebare din partea noastra. Veti primi inapoi intregral suma achitata.
 
 
 
 
Cu stima, 






Maria Dobre 
Manager Divizia Fiscalitate
Grupul romano-german de informatii specializate Rentrop & Straton
 
 
P.S. Care sunt situatiile in care apar controverse si dispute intre contribuabili si organele fiscale? Aflati raspunsul parcurgand Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri! Comandati lucrarea chiar acum!
 

Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Doar in luna noiembrie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale si de marketing.

termenii si conditiile site-ului!

* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.